براي اولين بار در طول 30 سال برگزاري انتخابات، آراء نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري به تفكيك شعب اخذ رأي (صندوق ها) منتشر شد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، ستاد انتخابات كشور پس از انتشار آراء نامزدهاي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به تفكيك استان و شهرستان در گام بعدي آراء نامزدها را صندوق به صندوق منتشر كرد.
لازم به ذكر است كه براساس قانون، ستاد انتخابات كشور موظف به ارائه نتيجه نهايي انتخابات به رسانه هاي عمومي براي انعكاس در جامعه است. اما ستاد انتخابات كشور در جهت شفاف سازي و تنوير افكار عمومي فراتر از وظايف قانوني خود در چند روز گذشته به انتشار تعداد آراء نامزدها به تفكيك استان به استان، شهرستان به شهرستان پرداخت و اكنون نيز به اعلام آراء نامزدها به تفكيك صندوق هاي شعب اخذ رأي اقدام نموده است.
پيش از اين و در دوره هاي گذشته انتخابات رياست جمهوري ارائه آمار به تفكيك صندوق به صندوق به نوعي محرمانه تلقي مي شد و ماه ها پس از برگزاري انتخابات، نتايج آراء به تفكيك استان به استان و شهرستان به شهرستان در مجلدهاي مخصوصي چاپ و فقط براي برخي از مسئولان ارسال مي شد به گونه اي كه بسياري از پژوهشگران نيز امكان استفاده از اين نتايج را نداشتند كه البته آراء به تفكيك صندوق ها به هيچ عنوان منتشر نمي شد.
پس از بررسي هاي صورت گرفته از طرف هيأت هاي اجرايي شهرستان ها نتايج انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري به تفكيك شعب اخذ رأي (صندوق ها) در تمامي شهرها بدين شرح مي باشد:

ايلام

كرمانشاه

قم

يزد

مركزي 

همدان

كردستان

سمنان

خراسان شمالي

قزوين

گيلان

زنجان

بوشهر

خوزستان

مازندران

ديگر استان ها نيز به تناوب اعلام مي شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا